Preskoči na vsebino

Miran Mišo Hochstätter / Nature morte 1975
UGM Kabinet, Strossmayerjeva 6
8. maj – 1. avgust 2021
otvoritev: 8. maj 2021, 11.00
kustosinja: Breda Kolar Sluga, direktorica UGM

Nature morte je serija kolažev, ki jih je Miran Mišo Hochstätter ustvaril pred skoraj pol stoletja. Po svoje preroška dela so tako zaradi tehnične izvedbe kot zaradi izrazne moči izjemno pomembna za zgodovino fotografije na Slovenskem, a jih je mogoče postaviti tudi na širši zemljevid svetovnega dogajanja tistega časa. Avtor se z njimi »uvršča med prve moderne ekološke aktiviste« (Vasja Nagy).

V UGM Kabinetu predstavljamo tri serije: Ljudje in drevesa umirajo skupaj, Nature morte in Dež bo, letala nizko letajo, ki so bile razstavljene pod naslovom razstave Nature morte (20. maja – 1. junija 1975) v Malem salonu Rotovž kmalu po fotografovem končanem študiju v Münchnu. O seriji je fotograf na zloženki zapisal: »Nisem strokovnjak za ekološka vprašanja, v začetku sem celo mislil, da malo pretiravajo s temi kampanjami in govorjenjem o ›zaščiti naravnega okolja‹, a sedaj, ko sem se tako neposredno srečal s tem problemom, vem, da imajo prekleto prav!«

»Prve mesece mojega bivanja v velikem mestu sem imel prav resne težave z najvažnejšo in tako samo po sebi umevno funkcijo – Z DIHANJEM! Stal sem na pločniku sredi mesta in čakal zeleno luč, ko me  je obšla slabost in se mi je začelo vrteti pred očmi – ker mi je primanjkovalo KISIKA!
Mnogokrat nisem imel kam pobegniti pred hrupom in vrvežem na cestah, v podzemnih prehodih in železnicah, v veleblagovnicah, ali pa sem bil tako prekleto žalosten, ko sva s sošolcem drvela po avtocesti in sem videl gozdove dimnikov in rezervoarjev, nad njimi pa oblake dima …« - München, marca 1974

Serijo je pospremilo besedilo profesorja, podpornika mlade generacije ustvarjalcev, akademskega slikarja Marjana Remca, ki so ga prav tako vznemirjale ekološke spremembe in odnos človeka do okolja. Hochstätterjeva fotografska serija ter Remčevo besedilo predstavljajo zgodnje angažirano delovanje na področju ekologije. Kmalu je tema dobila osrednje mesto na trienalu Ekologija in umetnost. Na njeni drugi izvedbi, leta 1984, so serijo ponovno razstavili. Štiri desetletja pozneje je aktualnost serije prepoznal kustos Vasja Nagy in jo leta 2019 uvrstil na Festival fotografije Maribor. Danes je serija del bogate Zbirke UGM, za podporo pri odkupu se iskreno zahvaljujemo Ministrstvu za kulturo RS.

Razstava je del spremljevalnega programa EKO 8, Mednarodnega trienala umetnost in okolje / Pismo za prihodnost.

Arhiv